گرمتر شدن زمین حتی با وجود توقف انتشار گاز های گل خانه ای

بچه ها با یک مقاله چه طورید ؟؟؟
زمین در آینده حتی با وجودتوقف انتشار گازهای گلخانه ای گرمتر می شود
محققان آمریکایی طی مطالعات خود در ناسا به این نتیجه رسیدند که زمین در 50 سال آینده گرمتر خواهد شدو فرقی نمی کند که گازهای گلخانه ای مهار شوند یا خیر.
بر طبق یک مدل کامپیوتری آب و هوایی، حتی اگر تمام کشورهای جهان تولید و پخش گازهای گلخانه ای را متوقف کنند، باز هم زمین گرمتر خواهد شد.
جیمز هانس سر گروه محققان گفت: گرما در سراسر کره زمین ادامه خواهد داشت، حتی اگر مقدار گازهای گلخانه ای در هوا زیادتر نشود. اما میزان گرم شدن زمین می تواند خیلی کمتر از سناریوهای پیش بینی شده باشد.
این مطالعه نشان داد، اگر افزایش گازهای گلخانه ای طبق روند جاری ادامه پیدا کند، دمای آب و هوای زمین ممکن است 2 تا 4 درجه فارنهایت افزایش پیدا کند. اما اگر انتشار گاز دی اکسید کربن افزایش نیابد، و اگر تمام کشورها از تولید و انتشار مواد آلوده کننده که برای سلامت انسانها نیز مضر است جلوگیری کنند، دمای زمین ممکن است فقط 4/1 درجه فارنهایت افزایش یابد.
مدل کامپیوتری وضعیت جوٌی زمین این موضوع را اثبات می کند که تغییر درجه حرارت کره زمین در نیم قرن اخیر، واکنشی نسبت به وجود عوامل توزیع کننده گرمای زمین بوده است که باعث شده است تعادل انرژی زمین به هم بخورد.
 این نکته بویژه در مورد عوامل تشدید کننده ساخت دست بشر مانند گازهای دی اکسید کربن و متان صدق می کند که انرژی تابشی و گرمای زمین را افزایش می دهند و سبب می شوند گرمای زمین و تشعشعات آن در درون زمین نگه داشته شود! همانند یک پتو که گرمای بدن را نگه می دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد